Nemi

24.09.2022

Neočekávaně volné sobotní odpoledne jsem využil k procházce po Nemi, městečku, nad kterým stojí exerciční dům verbistů (misionářů ze Společnosti Božího Slova), ve kterém naše generální kapitula probíhá. Nemi je starověké město, jehož historie sahá daleko do římského období. Dnes má kolem 2 000 obyvatel a patří do turisticky vyhledávané lokality "Castelli Romani". Známé je především pěstováním jahod a také stejnojmenným jezerem. 

Právě na břehu jezera byl postaven někdy ve 4. st. před Kristem obrovský chrámový komplex zasvěcený bohyni Dianě. Ze středu města vás na něj upozorňují šipky a ukazatele. Když ale po klikatých cestičkách sejdete k jezeru, zahlédnete opravdu už jen pár kamenů, ke kterým se ale ani nedostanete. Jezero a okolní příroda vám ale námahu z cesty dokonale vynahradí. 

Od malička jsem ale spíš městský typ, a tak jsem si užíval hlavně uzoučké uličky v centru města, spousty turistů fotících se na "Terase zamilovaných" s výhledem na jezero a taky nakukování do typických obchůdků s místními specialitami, především s porchettou! 

Po takřka dvou týdnech izolace uprostřed lesa, jsem společnost "normálních" lidí ocenil. Jelikož jsem si ale do civilizace nepotřeboval odskočit jen já, narážel jsem ve městě na skupinky spolubratří a při zpátečním strmém výstupu od jezera dokonce na několik běžících a funících oblátů. Vůbec jsem netušil, že je mezi námi tolik sportovců... Spolubratři tak rozšířili sobotní sportovní kolorit města, na jehož hlavním náměstí v centru právě probíhaly zápasy v boxu... Jen doufám, že během kapituly zůstaneme jen u toho běhání... 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky